Pop up Dom
Težave z DPF filtrom

Težave z DPF filtrom

Vozniki dizelskih vozil imajo v drobovju avtomobila verjetno nameščen filter trdih delcev, ki mu s kratico pravimo DPF (Diesel particulate filter). Pri izgorevanju dizla namreč nastajajo nekateri trdi stranski produkti, ki so nevarni za okolje in jih ne smemo spuščati skozi izpušni sistem. Ravno temu je namenjen DPF filter, ki te snovi zadržuje in zbira, s tem pa opravlja pomembno nalogo pri delovanju avtomobila. Poskrbi tudi za optimalno pripravljenost izpušnega sistema, a po drugi strani njegovo delovanje lahko tudi zavira, če zanj ne skrbimo pravilno. Kar nekaj potencialnih težav je, ki nekatere voznike prepričajo celo v odstranitev DPF filtra, čeprav je boljša rešitev redno čiščenje in vzdrževanje.

Filter trdih delcev bo prej ali slej nabral toliko materiala, da bo omejen pretok izpušnih plinov. To pomeni, da izpušni sistem ne bo optimalno deloval, omejena bo tudi zmogljivost motorja, lahko pride še do pregrevanja. Odstranitev DPF filtra to možnost učinkovito prepreči, a večinoma ni potrebe po tako drastičnih ukrepih – če se začnejo kazati znaki omejenega pretoka izpušnih plinov (običajno nas na to opozori tudi lučka), preprosto povečamo obrate motorja in nekaj časa vozimo pri višji hitrosti, da dosežemo višjo temperaturo in stopimo tujke na filtru. To je pravilna in priporočena procedura, ki je za nameček zelo učinkovita.

Včasih je smiselno filter trdih delcev tudi učinkoviteje očistiti, lahko pa ga zamenjamo ali nadgradimo z boljšim. Za to bo seveda potrebna odstranitev DPF filtra, ki jo je priporočljivo zaupati mehaniku. Tudi takrat, ko filter ni v uporabi, se namreč lahko pojavijo težave – pri rokovanju z zapacanim filtrom smo izpostavljeni škodljivim delcem, ki se tam nabirajo, tako da je treba tudi čiščenje opraviti zelo previdno. Mnogim voznikom se priporoča uporaba prilagojenega filtra, na voljo so predvsem mnogi športni filtri – ti se dobro obnesejo v starejših vozilih, ki so bolj dovzetna za težave z izpušnim sistemom.